Saturday 12 January 2013

FESYEN MUSLIMAH KRITIKAL!!!

GAMBAR CONTOH
Kalu kite tengok fesyen muslimah sekarang,ade yg ok ade yg x... pada pendapat saya,bile sebut je 'MUSLIMAH',mestilah kite akn terbayangkan seorang wanita Islam yg sgt menjaga batas2 agama x kiralah dari aspek perlakuan mahupun pemakaian... yg mnjadi isu skarang adalah bile fesyen muslimah kini x mengikut syariat yang telah ditetapkan oleh Islam..jubah yang pada asalnya direka longgar kini sudah direka mengikut potongan badan..sebahagian baju kurung kini bukan lagi menutup aurat tapi makin mendedahkan aurat...bukan kate baju kurung je lar,hampir semua baju makin mendedahkan aurat...bagi saya memang x salah nak berfesyen..tapi berpada-padalah...saya hairan kepada golongan yang mereka pakaian2 muslimah masa kini...kenapa nak mereka pakaian muslimah yang mengikut bentuk badan?kenape nak reka baju muslimah yang bergetah di pinggang? betul ke niat di hati nak reka baju muslimah? maafkan saya andai lancang berbicara... tapi inilah persoalan yang bermain di fikiran saya...sebagai umat Islam,kita haruslah menjaga aurat sentiasa agar maruah diri dan agama dapat dilindungi... kalau sebahagian baju yang umat Islam pakai dah jarang,ketat,mendedahkan sebahagian tubuh, ape bezanya kita dan golongan kafir? bukan ker Tuhan melarang kita berpakaian menyerupai orang kafir... jadi,ape yang menyebabkan sesetengah golongan ini masih ingin menyerupai golongan kafir? Bangkitlah kaum Hawaku...janganlah kau mencemarkan agamamu...


No comments:

Post a Comment

"Kerana Komenmu Begitu Berharga.."