Friday 15 March 2013

Malamku Di HOspital....

Betul....saya tak tipu...Malam ni saya tidur dalam wad...wad bersalin 4B, HKL... Eh,eh,eh! Bukan saya lah bersalin...mak cik saya...dia baru jer kene scissor semalam...Alhamdulillah..baby selamat,mak baby pon selamat..jaga orang lepas bersalin ni bukan senang oiii...saya tengok mak cik saya ni sakit sangat..segalanya perlu berhati-hati,silap gaya boleh menjerit...aduuuhhh...sakitnya beranak...saya dapat rasakannya..mak cik saya ni sangat terseksa gayanya bila nak bangun dari baring,nak turun katil,nak naik katil dan nak mengiring...ouch...faham-faham jer la kalau dah kena scissor ni...kena jaga pergerakan agar tak terlalu lincah dan kasar supaya mengelakkan jahitan di perut tidak terbuka disamping mengelakkan rasa sakit yang semestinya dirasai...pengorbanan seorang ibu dalam melahirkan anak yang diharapkan dapat menjadi insan yang berguna di masa hadapan... Ishh...saya dah panjang sangat mukadimah ni...skip other mukadimah lar...boleh? Tugas saya disini? Semestinya membantu mak cik saya dalam segala hal yang memerlukan bantuan saya.. Sebagai contoh,membantunya  turun dan naik katil,men gambol makanan dan minuman,serta menbantunya memangku baby..huhu...Malam ni saya rasa saya tak nak tidur lar...takot susah nak bangun..jadi saya bercadang untuk stay up sampai esok hari..insyaAllah....

No comments:

Post a Comment

"Kerana Komenmu Begitu Berharga.."